Book Now
Hasznos tanácsok2022-03-21T19:10:40+00:00

A 7 legfontosabb kérdés, amelyre feltétlenül tudnom kell a választ, mielőtt bármilyen esküvőszervező céggel együttműködök

Mit tudhat meg ezen az oldalon?

  • milyen szolgáltatásokat nyújt egy esküvőszervező?
  • hogyan alakítják ki az esküvőszervezés árát?
  • megismerheti a Profi Esküvőtervező által nyújtott egyedi, és személyre szabott szolgáltatásokat az értékes garanciákkal

Tisztelt Jegyespár!

A Profi Esküvőtervező küldetése, hogy Önök a legegyszerűbb módon és a lehető legnagyobb biztonsággal jussanak el esküvőjük megtervezésén keresztül annak profi kivitelezéséig és a nagy napon valóban önfeledten, jól érezzék magukat a felmerülő gondokat gyakorlott profi kezekre bízva.

Munkánk során több száz – Önökhöz hasonló jegyespárnak segítettünk, több millió forint megtakarítása mellett, hogy segítségünkkel megvalósíthassák álmaikat.

A következő összeállítással segítséget kívánunk nyújtani ahhoz, hogy az esküvőszervező céget a lehető legfelkészültebben tudják kiválasztani. Az esküvőszervezésben Magyarországon nincsenek lefektetett szakmai standard-ek, bárki állíthatja magáról, hogy esküvőszervező. Tudom, hogy a következő kérdések összeállításával úttörő szerepre vállalkoztam, de ezzel az esküvőszervező szakma minőségének fejlesztéséhez kívánok hozzájárulni. Önök pedig útmutatónkkal meg tudják ítélni, hogy a kiválasztott esküvőszervező (cég) gyorsan és profin meg tudja-e szervezni életük legszebb napját.

Az alábbiakban összefoglalva bemutatjuk, melyek azok a kérdések, amelyeket hitelt érdemlően és kimerítően meg kell válaszolniuk azoknak az esküvőszervezőknek, akikhez Önök segítségért fordulnak.

Hogyan válasszunk esküvőszervező céget?

  1. kérdés, amit fel kell tennie: Mit ért azon, hogy a lehető legjobb szolgáltatást kapom?
  2. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen szakmai háttérrel és hány éves tapasztalattal rendelkezik az Ön cége?
  3. kérdés, amit fel kell tennie: Mennyire széleskörű a szolgáltatásaik kínálata? Egyedi ötletek kivitelezését vállalják-e?
  4. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen biztosítékokat, garanciákat tartalmaz a szerződésük?
  5. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen lépések vezetnek végig a közös munka (esküvőszervezés) folyamatán?
  6. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen költségei, díjai vannak a szervezői közreműködésnek?
  7. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen költségekkel kell számolni az esküvő kapcsán: tehát mennyibe fog kerülni az Önök esküvője?

Plusz 1: kérdés, amit fel kell tennie: Vannak-e elérhető ajánlói?

A fenti kérdéseket esküvőszervezője kiválasztása előtt mindenképpen érdemes tisztáznia, ugyanakkor ez nem egy minden részkérdésre kiterjedő lista. Ha azonban ezeket a kérdéseket tisztázza és megfelelő válaszokat kap, akkor nyugodt lehet, hogy Ön közelebb került álmai esküvőjének megvalósításához.

1. kérdés, amit fel kell tennie: Mit ért azon, hogy a lehető legjobb szolgáltatást kapom?

Amire Ön számíthat:

Mindenki mondhatja, hogy kiváló szolgáltatást nyújt, de mit is értünk ez alatt? Önnek tudnia kell, hogy minden megkeresése, e-mail-je megválaszolásra kerül maximum 24 órán belül. Biztosnak kell lennie abban, hogy az Ön esküvője gyakorlott szervező kezébe kerül, aki azt megfelelő gondossággal fogja kezelni. Hogy mit is jelent ez pontosan, azt nagyjából a többi pont részletesen tartalmazza, de mindenképpen egy segítőkész hozzáállást kell tapasztalnia. Nyitottságot, kreativitást, és nyugodt, profi problémamegoldó, segítő kezet.

Miért fontos ez?

Ön ezzel a megbízással egy profi esküvőszervezőt fog találni, tehát fontos, hogy az illető személyisége is megnyerő, pozitív legyen, találják meg a közös hangot. Ha ez az első beszélgetésénél nincs meg, akkor később is csak nehezen alakulhat majd ki. Ez hátráltatja a gördülékeny kommunikációt, ill. hogy az esküvőszervező ráérezzen arra, hogy mi is az, amit a pár pontosan keres egy-egy esküvői szolgáltatás kapcsán.

A Profi Esküvőtervező…

Minden bejövő megkereséssel 24 órán belül foglalkozunk, hogy Ön ne maradjon kétségek között egy bizonyos témában, illetőleg hogy azonnali segítséget, ötleteket kapjon a szervezésben az adott kérdése vagy kérése kapcsán.

2. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen szakmai háttérrel és hány éves tapasztalattal rendelkezik az Ön cége?

Amit Önök elvárhatnak:

Minimálisan 3 év esküvőszervezői (gyakorlati!!!) tapasztalatot, de 5 vagy több év még jobb! Az is fontos, hogy az Ön esküvőszervezője ne csak tapasztalattal, hanem minél szélesebb körű szakmai képesítéssel és kapcsolatrendszerrel is rendelkezzen.

Amiért ez a tapasztalat elvárható:

Az esküvőszervezők az első 3 évben rendszerint átesnek azokon a „gyerekbetegségeken”, amelyek alkalmanként komoly megakadásokhoz vezethetnek az esküvőszervezés folyamán. Minimum 3 vagy 4 éves tapasztalattal azonban várhatóan sokkal nagyobb biztonsággal meg tudják ítélni, hogy milyen lépésekkel lehet különleges és emlékezetes esküvőt szervezni. Mindezzel együtt abban is biztosak lehetnek, hogy az esküvő kellékeit, részleteit úgy állítja össze egy tapasztalt szakember, hogy az a lehető legjobban illeszkedik majd az Önök elképzeléseihez, egyéniségéhez.

Szakmai felkészültség:

Az esküvőszervezésnek, mint minden szakmának megvannak a sajátságos vonásai, fontos elemei, melynek során minden apró részletre gondolni kell. Ezeket összehangolni, és figyelemmel kísérni a profi szervező feladata.

Amire tehát Önnek figyelnie kell:

Legalább 30-40 sikeres esküvő megszervezése legyen az illető cég múltjában, mivel ennyi tapasztalat általában elegendő ahhoz, hogy a széleskörű és megbízható kapcsolatrendszert kialakítsa az esküvőszervező cég, illetve a legváratlanabb helyzetek esetén is a legnagyobb nyugalommal és biztonsággal tudjon reagálni és cselekedni, mindezt úgy, hogy ebből az esküvői vendégek semmit ne vegyenek észre.

Érdemes megnézni még:

Hogy a kinézett esküvőszervezőnek milyen partnerei és milyen referenciái vannak? Milyen saját honlappal és egyéb kiadványokkal rendelkezik (igényes szórólap, névjegykártya, katalógus, stb.), hány és milyen weboldalakon tesznek róla említést? A személyes beszélgetés során milyen benyomást kelt? Mennyire profi megoldást vázol az esküvői elképzeléseikkel kapcsolatban, és mennyire megnyugtatóan válaszolja meg az Önök kérdéseit.

Törekedjen arra, hogy olyan céget keressen, aki egyedi esküvőket szervez. Az „így szoktuk” és minden más sablon erőltetése nem gyakorlott esküvőszervezőre vall. Ha több cégtől is ugyanolyan ajánlatokat kap, vagy ugyanolyan sémára, kérdezzen rá, mitől egyedi a szolgáltatásuk. Válassza az értékeset, az egyedi szolgáltatásokat nyújtó céget.

Végül, de nem utolsósorban a lényeg:

Egyáltalán cégként működik-e az illető. Egy esküvőszervezői tanfolyam elvégzése még nem elegendő ahhoz, hogy valaki azonnal profi esküvőszervező legyen (6 hétvége !!!! ???). Sokan mégis így fognak bele ebbe a szakmába, létrehozva egy látványos weboldalt (vagy még azt sem), várva hogy majd „jön a megrendelő, és lesz munkám”. Ezek a kezdők gyakran még vállalkozói igazolvánnyal sem rendelkeznek, mert „nem akarják fizetni a vállalkozói járulékokat” addig, ameddig nincs bevétel.

Ez vajon mennyire kelti profi, gyakorlott szakember benyomását az Ön számára?

A Profi Esküvőtervező…

Cégként működik (Aranyláng Rendezvényiroda), tíz éves tapasztalattal az esküvők és más rendezvények kapcsán.

Minden esküvőt teljesen egyedien tervezünk meg és hangolunk össze az apró részletek alapján. Így az Önök esküvője garantáltan senki máséra nem fog hasonlítani.

3. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen széleskörű a szolgáltatásaik kínálata? Egyedi ötletek kivitelezését vállalják-e?

Széleskörű szolgáltatáson azt értjük, hogy csak az esküvő helyszínében és szokásos dolgaiban segítenek (fotózás, esküvői film, zenekar, vőfély), vagy kérhetők extra szolgáltatások is, mint pillangóröptetés, esketés kültéri helyszínen, egyedi autó, … stb. Tehát érdemes rákérdezni, hogy milyen egyedi szolgáltatásaik vannak, hisz az egyedi szolgáltatások teszik egyedivé a céget, és ez garantálja azt, hogy az Önök esküvője különleges lesz.

A széleskörű kínálathoz tartozik az is, hogy szolgáltatásonként Önök hány ajánlat közül választhatnak. Tehát pl. hány fotósuk van (egy vagy kettő nem elég), hány zenekaruk (három vagy négy nem elég, mert abból nem lehet a megrendelő igényei szerinti széles kínálatot nyújtani), stb.

A Profi Esküvőtervező…

10 éves szakmai múltjában, több mint 300 esküvővel, összegyűltek azok a személyes kapcsolatok és tapasztalatok, melyek alapján minden esküvőre személyre szabottan ajánlunk/szervezünk fotóst, operatőrt, dekoratőrt, stb.

Mivel minden általunk ajánlott szolgáltatást személyesen kipróbáltunk, így Önöknek tiszta szívvel és teljes körű tapasztalatokkal tudunk ajánlani.
Nálunk nem csak 3-ból lehet választani. Ha valakinek több ideje, vagy kedve van, akár tíz fotós anyagát is átnézheti és együtt szűkítjük a kört, miközben a fotóstól elvárt újabb és újabb szempontokat beszéljük át.

4. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen biztosítékokat, garanciákat tartalmaz a szerződésük?

Van-e egyáltalán írásos szerződés? Milyen?

Sajnos rengeteg esküvőszervező dolgozik úgy, hogy nem köt írásos szerződést ügyfeleivel. Ezektől óva inteném a Kedves Megrendelőket. Még akkor sem, ha semmiért nem kell előre fizetni.
(Ha nem fizetnek előre, akkor hogyan lehetnek biztosak abban, hogy a megrendelt szolgáltatások valóban le lesznek foglalva a részükre?)

A szerződésben nézzük át a következőket:

Mindenképpen akkor tegyük meg, még mielőtt bármilyen komolyabb elhatározásra jutunk a megbízást illetően. Tekintsük át a főbb elemeit, melyik fél milyen kötelezettségeket vállal, milyen fizetési ütemezéseket tartalmaz, milyen kedvezményeket nyújt.

Melyek a lemondás feltételei?

Rendkívül fontos kitérni rá. Ne fogadjuk el azt, hogy „úgysem lesz semmi baj”, hisz történhetnek előre nem látható események. Nem mindegy, hogy elveszítjük az összes befizetett foglalót, vagy csak annak egy részét, vagy esetleg az egész esküvő áttehető egy későbbi időpontra mindenféle pénzveszteség nélkül.

(Ha nem esküvőszervezőn keresztül foglalunk le étteremet vagy szállodát az esküvőnkre, sok helyen kötbért számolnak lemondás esetén, és ezt ki is fizettetik velünk. Az ügyes esküvőszervező cég nem köt ilyen szerződéseket, és ügyfeleit is óvja ezektől).

A Profi Esküvőtervező…

Többféle szerződést dolgozott ki a különböző igényekre, ezek mellett teljesen egyedi szerződéseket is összeállít, ha megrendelője igényeit ez szolgálja a legtökéletesebben.

Értékes garanciái minden kétséget eloszlatnak, és minden igényt kielégítenek.
Nem utolsósorban napjaink esküvőszervezői közül is kiemeli.
Kérjük, tanulmányozza át  ezeket az értékes garanciákat.

5. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen lépések vezetnek végig a közös munka (esküvőszervezés) folyamatán?

Esküvőszervezés menete

Célszerű rákérdezni, hogyan zajlik a gyakorlatban az esküvőjük kivitelezése lépésről lépésre. Ne hagyják magukat lerázni az „ez még korai”, vagy hogy „ez nem fontos” válaszokkal.
Amire nincs konkrét válaszuk most, arra nem lesz később sem.

Amit Önök elsőre nem értenek, azt feltétlenül tisztázzák, mégpedig alaposan. Így gördülékeny lesz a közös munka.

Ki mit vállal?

Fontos előre tisztázniuk azt, hogy mit vállal az esküvőszervező, és milyen tennivalókat kíván az Önök részéről a közös munka.
Előfordul, hogy tisztázatlanul marad, hogy ki szervezi a polgári esküvőt, a templomit, vagy hogy a templomba külön kell-e dekoráció, hogy az esküvőre a meghívón kívül még kellhetnek ültető és köszönet kártyák, menükártyák, asztalszámok, ülésrend, vendégkönyv, stb…

A Profi Esküvőtervező…

Által kivitelezett minden esküvő teljesen egyedi. A szervezési folyamat nagyjából az alábbi:

Az első személyes beszélgetés során tisztázzuk:

  • Van-e elképzelésük arról, hogy milyen jellegű esküvőt szeretnének (modern, romantikus, stb.)
  • Hány vendéggel kalkulálnak
  • Milyen lényeges kéréseik vannak az esküvő egyes részleteit, szolgáltatásait tekintve
  • Mi az, amit Önök szeretnének intézni, mi az, amit ránk bíznak.
  • Mikor mit kell intézni, és közben mire érdemes odafigyelni
  • Várható költségek tervezése
  • Garanciáink átbeszélése: miért fontosak az Ön számára

Kapcsolattartás:

Egyeztetjük, hogy milyen gyakorisággal és milyen formában szeretnének tájékoztatást kapni a munkánk éppen zajló eseményeiről. (pl. heti e-mail, vagy havi személyes találkozó, külföldiek esetében főleg Skype.)

A közös munka folyamata:

Önök a kért tájékoztatási forma keretei között tudnak dönteni esküvőjük minden kellékéről, szolgáltatásáról (helyszín, fotós, stb.)
Minden esetben együtt keressük fel a kiválasztott szolgáltatókat, a vacsorahelyszínre próbavacsorát szervezünk.
Minden egyéb szolgáltatásunkról videók, fotók és más referenciák alapján tudnak dönteni.
Mindenről írásos szerződés készül garanciákkal.

A nagy naphoz közel:

Az esküvő előtt egy-két héttel részletes forgatókönyvet készítünk a tervezett eseményekről, és az intézendő feladatokról.
Részletes költség-elszámolást is készítünk a szolgáltatóknak kifizetett előlegekről, hátralékokról, ill. igény szerint ezek rendezését is vállaljuk, hogy Önöknek a nagy napon ezzel ne kelljen foglalkozniuk.
Az esküvőn végig ott vagyunk, biztosítva ezzel azt, hogy minden a megrendelt minőségben megtörténjen.

Minden további részletet a személyes beszélgetések során tisztázunk.

6. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen költségei, díjai vannak a szervezői közreműködésnek?

Bizonyára Önt is foglalkoztatják a következő kérdések:

  • Mennyibe is kerül az esküvőszervezés valójában?
  • Ha magam szervezem, olcsóbban tudom-e kihozni?
  • Ha szervezőt bízok meg, akkor lesz-e beleszólásom a dolgokba?
  • Ha szerződést kötök egy esküvőszervező céggel, akkor hozhatok-e én attól még más forrásból talált zenekart, fotóst, vagy egyéb más szolgáltatást?

Jutalék vagy külön díj?

Alábbiakban a két fő irányvonalat mutatjuk be, majd érdekes véleményeket olvashatnak az egyes módszerek gyakorlatban való működéséről.
Átolvasás után bizonyára már tudni fogja, hogy az Ön számára melyik a kézenfekvőbb megoldás.

1. módszer: Ha az esküvőszervező nem kér külön pénzösszeget a szolgáltatásaiért

Hogy is van ez? És miért éri meg ez neki egyáltalán? Ezt nem jelenti feltétlenül azt, hogy drágábbak lesznek az általa kínált/szervezett esküvői szolgáltatások, mintha Önök találták volna meg mondjuk ugyanazt az éttermet. Nem. Az étterem kedvezményt ad az esküvőszervezőnek amiért rendszeresen, és sok rendezvényt szervez számára, mely neki jelentős forgalom- és bevétel növekedést hoz, hirdetési költség, vagy különösebb erőfeszítés nélkül. Így a szervező munkája kifizetésre kerül az étterem (vagy más szolgáltatók) által.

Esetleg Önben is felmerül a gyanú, hogy akkor nem a legjobb szolgáltatást fogja kapni, hanem azt az éttermet ajánlja majd a szervező, ahonnan (több) jutalékot kap, és nem azt, ami az Ön számára a legmegfelelőbb.

Mindez azonnal elkerülhető, ha tíznél több lehetőséget kínálnak, és Ön érzi, hogy egy valóban széles kínálatából Ön választhat, és semmit nem erőltetnek.

Példa:
A köznapibb életből minderre példa, amikor mondjuk Ön megbíz egy ingatlanirodát, hogy keressen az Ön számára 20 millió forint értékben egy ilyen és ilyen paraméterekkel rendelkező házat. Önt sem érdekli, hogy a ház eladója mennyit fizet az ingatlanügynöknek a munkájáért. A lényeg, hogy Önnek ne kerüljön plusz időbe és pénzbe a ház keresése, és a megadott áron kapjon egy szép házat.

2. módszer: Ha az esküvőszervezésnek díja van:

Itt az ügyfelek többsége azonnal biztonságban érzi magát, és azzal a gondolattal nyugtatja magát, hogy ha már fizet valamiért, akkor nyilvánvalóan a legjobb szolgáltatást kapja a pénzéért.  Sajnos nem feltétlenül van így. Minden esetben vesse alapos vizsgálat alá azt, akinek fizetni fog!

Az esküvőszervezés díja lehet fix összeg, vagy a szervezett szolgáltatások értékének bizonyos százaléka. Ezen felül lehet rendelkezésre állási díj, kilométerdíj, tanácsadási óradíj, rendezvényfelügyeleti díj az esküvő napján, stb.

Példa:
Példa erre, ha Ön egy építész/kivitelező céget bíz meg, hogy álmai házát megtervezzék és megépítsék. Az építész felügyeli a tervezést, a zajló munkálatokat, ő felel az egyes részmunkák eredményéért, és később a műszaki átadásért. Tartja a kapcsolatot az egyes alvállalkozók (festő, kőműves, villanyszerelő, lakberendező), és a megbízó között, hogy minden a megrendelő igényei szerint alakuljon az építkezés során. Munkájáért egy előre megállapodott összeget kér.

Hasznos meglátások az esküvőszervezési szolgáltatás áráról

Engedjenek meg néhány gondolatot az esküvőszervezői árképzéssel kapcsolatban, melyet eddigi pályafutásom során hallottam házasulandóktól.

…Valaki szerint kifejezetten előnyös az, ha az esküvőszervező nem kér külön összeget a munkájáért, mert „így minden csak annyiba fog kerülni, amennyibe szervező nélkül kerülne”

…Ön biztos ebben?

… Van, aki nem szeretne esküvőszervezőt megfizetni, mert ha arra gondol, hogy ezért is pénzt kell kiadnia, akkor erős késztetést érez arra, hogy inkább nekiáll saját maga megszervezni az egész esküvőt.

… Ekkor még azonban nem tudja, milyen jelentős időt fog eltölteni ezzel.
… Ekkor még azt sem tudja, hogy a szolgáltatásokat, melyeket lefoglalt, jóval kedvezőbb áron is megkaphatta volna, ha szakember segítségével dönt.

… Meg fog döbbenni, de a legtöbb ember szerint „amiért nem kell fizetni, az gyanús: Vajon milyen szolgáltatást kapok azért, amiért nem is fizetek? Biztosan rám fogják sózni a legrosszabb dolgokat, vagy lesz valami kényszer, vagy egyszerűen csak nem törődnek velem kellőképpen.”

…Ön valójában esküvői szolgáltatásokat vásárol, melyeknek az árát megfizeti. Miért volna mindez ingyen?

… Van akinek konkrét problémája van (pl. nincs ideje vagy úgy érzi, nem ért hozzá), és azért keres egy szakembert, akit hajlandó jól megfizetni.

… Sokszor a fizetési szándék egyenesen arányos az időhiány vagy a nemtudás mértékével, de: kérem nézze meg jól, kire bízza a nagy napját! Nem biztos, hogy a legdrágább lesz a legjobbat nyújtó cég!

Ki így, ki úgy érzi jobban magát. „Személyi titkárt fogad”, vagy rábízza magát a „profi ingatlanirodára”?
A lényeg az, hogy Önök előre tudják, hogy mi mennyibe fog kerülni, miért kell fizetni és pontosan mit kapnak ezért. 

„Ha egy szerződésben az ár és minden egyéb feltétel mindkét szerződő fél érdekeit egyaránt szolgálja, akkor az üzletkötés előnyös volt. Ez a nyer-nyer üzlet.”
(Tonk Emil)

Az árat befolyásoló egyéb tényezőkről (a teljesség igénye nélkül):

Alapvetően az ár sokmindentől függ (ezt talán már hallotta más esküvőszervezőknél), de hogy néhány dolgot említsek, melyről sehol nem írnak:

egy igényfelmérő beszélgetésből kiderülhet az, hogy Ön az esküvőszervező jelenlétét szinte minden fontos mozzanatnál igényli: menjen el Önnel menyasszonyi ruhát próbálni, találkozzon Ön is a fotóssal, legyen ott az anyakönyv vezetővel való egyeztetésen, stb.
Ez sokkal több munkaórát, befektetett időt igényel, ennek ezért általában külön díja van, melyet sok esküvőszervező óradíjban határoz meg, van aki pedig előre egy fix összegben.
A tíz-húszezer forintos óradíj átlagos mértékűnek mondható ebben a szakmában, mint közreműködési díj, de a teljes esküvőszervezés során az itt-ott megjelenésekre ez akár több, mint százezer forintra is rúghat… Akkor hogy is van ez az ingyenes esküvőszervezés?

ha a kedves ügyfél úgy kívánja, hogy minden egyes alkalommal személyes találkozzunk, az megintcsak idő, pénz, tehát az árat befolyásoló tényező lesz.

ha a párnak olyan elképzelései vannak, mely előre láthatóan sok extra utánajárást igényel (pl. ritka különleges esküvői helyszín, vagy valamilyen kellék, stb.) akkor általában az erre szánt idő is beépül az árba.

 A Profi Esküvőtervező…

Az elképzeléseik meghallgatása után a lehető legjobb ajánlatot fogja tenni az Önök esküvőjének megtervezésével és lebonyolításával kapcsolatban. Lényeg, hogy a létrejövő szerződés kapcsán mindkét fél elégedett legyen, és kölcsönösen pozitív végeredménnyel záruljon a megegyezés.

Miért nincsenek csomagárak?

Mivel számunkra kiemelten fontos, hogy Önök semmiképpen ne fizessenek olyan szolgáltatásért, amire nincs szükségük, viszont minden Önök számára fontos szempontot figyelembe véve állítsuk össze az Önök esküvőtervezési ajánlatát – legyen szó esküvőtervezési díjról, vagy akár az egyes szolgáltatások árának megtervezéséről – és ezek összehangolásáról.

Az Önök esküvőjére elkészített költségtervet Önök folyamatosan nyomon követhetik, sőt, megadhatnak keretösszegeket, akár a teljes esküvőre, akár az egyes szolgáltatásokra vonatkozóan. Így az Önök számára kiemelten fontos szolgáltatások felé súlyozható a komplett esküvői költségvetés. Ez a Profi Esküvőtervező egyik fő feladata.

7. kérdés, amit fel kell tennie: Milyen költségekkel kell számolni az esküvő kapcsán: tehát mennyibe fog kerülni az Önök esküvője?

Fontos kérdés, mellyel százezreket takaríthat meg

Mivel egy esküvő általában jelentős összegbe kerül, fontos tudniuk, hogy milyen kiadásokkal kell majd kalkulálniuk. Érdemes pontosan rákérdezni, hogy az egyes kellékek, szolgáltatások ára mit tartalmaz, hogy könnyedén összehasonlítható legyen (az olcsó mitől olcsó, a drága miért drága).

Bizalom és érthetőség

Az Önök konkrét kérdésére adott homályos válaszok az esküvőszervező céget kevésbé jó színben tüntetik fel. Mindenképpen törekedjenek arra, hogy konkrét kérdésekre konkrét válaszokat kapjanak. Minden fontos kérdést tegyenek fel, még azelőtt, hogy megbízzák a céget.

Veszélyes lehet

Sajnos akadnak olyan kevésbé képzett „„profik”” ebben a szakmában, akik valamilyen ígérettel, vagy nagyon alacsony árú szolgáltatással kecsegtetnek.

Ezeken a helyeken vagy nincs megbízási szerződése az esküvőszervező cégnek a jegyespárokkal, vagy ha van is, akkor is nagyon egyszerű, szinte csak adatokat tartalmazó, minden konkrétumot, vállalási kötelezettséget mellőző.

Amikor végül az olcsó lesz a drága…

Fontos, hogyha Ön az „olcsó” kategóriából választ, feltétlenül legyen tisztában a lehetséges következményekkel.
Olcsó menü – éhen maradó vendégek
Olcsó zenekar – üldögélő, unatkozó vendégek
Stb.

A Profi Esküvőtervező…

Világosan, időben és kertelés nélkül megemlíti egy-egy szolgáltatás kapcsán az ÖSSZES VÁRHATÓ KÖLTSÉGET, ami azt jelenti, hogy ÍRÁSBAN IS VÁLLALJA, hogy az adott szolgáltatást semmilyen egyéb költség, kiadás nem fogja terhelni sem szerződéskötéskor, sem a későbbiek során, sem az esküvő napján, valamint azt követően sem. (Részletesen a 7 egyedülálló garanciánkról: http://eskuvo-tervezo.hu/garancia/)

Mivel nem ma kezdte a szakmát, így szinte minden szolgáltatás árát naprakészen tudja, melyeknek ismeretében Önök a további tervezésnek azonnali irányt tudnak szabni, már a kezdet kezdetén. Így minden átlátható és tervezhető az Önök részéről.

Plusz egy kérdés, amit fel kell tennie: Vannak-e elérhető ajánlói?

Önnek mindenképpen fontos, hogy az esküvőszervezőjét mások hogyan látják, milyen ismérvek, előnyök azok, melyeket mások látnak a cégről.
Ezen ismérveket a cég elégedett ügyfeleitől tudhatjuk meg.

Csak ilyen referenciákat fogadjon el:

A jó cégnek sok elégedett ügyfele van, névvel, telefonszámmal, akiket bármikor fel lehet hívni, hogy érdeklődjenek az esküvőszervező cég munkájáról.

Az az esküvőszervező cég, aki nem tud, vagy nem akar referenciákat megnevezni, nem tekinthető komolynak és megbízhatónak.
Az, hogy a honlapján, vagy más írásos reklám-anyagaiban miket mond, vagy hogy a Facebook-on hányan „lájkolják”, még semmit nem támaszt alá hitelt érdemlően.

A Profi Esküvőtervező…

Minden esetben megadja az Önök kérésére az elmúlt évek esküvőinek listáját, névvel, telefonszámmal.

A személyiségi jogok védelme érdekében ezt weblapunkon nem jelentetjük meg, de személyesen bármikor szívesen rendelkezésre bocsátjuk a szükséges referenciáik elérhetőségeit.

Kérdezzen kockázat és kötelezettség nélkül!

Nézze meg ezt az érdekes riportfilmet velem, hogy hogyan dolgozok

Féth Tímea esküvőtervező

Tel: + 36 30 241 1219
E-mail: feth.timea@eskuvo-tervezo.hu