Hogyan szervezz tökéletes esküvőt 90 nap alatt???

Titkok, tippek, praktikák a tökéletes esküvőért

 

Hogyan döntheted el, hogy vállalható-e a kitűzött dátum?

Egyáltalán miért kell kitűzni dátumot már a legelején?

Lesz elég idő addig mindent megszervezni?

 

Amint lepergett előtted tervezett esküvőd filmje, gondolatban máris tovább szárnyalsz….

Minden nap számolod hány hét, és hány nap van még hátra a nagy napig.

Míg a naptár kockáiban minden nap egyforma, úgy a valóságban nincs két egyforma esküvő, így egyformán mindenki számára használható esküvő tervet, naptárt sem lehet készíteni.

Fontos, hogy mindenki a saját prioritásainak megfelelően tudja felállítani azt a szervezési sorrendet, amit aztán időbeosztásának, szabadidejének függvényében vállalhatóan teljesíteni is tud.

 

Hogyan használd ezt az útmutatót?

  • Néhány lépésben segítünk, hogyan kezdj hozzá a tervezéshez, mik a fő lépcsők, és mi lenne a körülbelüli sorrend a főbb dolgok lefoglalásához – a teljesség igénye nélkül – esküvődre.
  • Majd zárójelben jelezzük, hogy kb. mennyi idő kell majd erre rászánnod a megfelelő eredmény érdekében.
  • Most vedd elő a naptáradat, és kezdd el a lenti sorrendben a zárójeles részben lévő időket betervezni a naptáradba: pl. jövő szerdán kezded azzal, hogy kitaláljátok a Nagy Nap pontos időpontját.
  • Aztán nézd meg mikor érsz rá legközelebb. Oda írd be a sorrendben következő teendőt. Ha a teendő több napos, akkor sorban töltsd a naptáradban a szabad helyeket ennek megfelelően. Ha hamarabb odaérsz a naptárban az esküvő dátumához, minthogy végeztél volna a teendőkkel, akkor az esküvőd dátumát újra ki kell találni.
  • Ha még nem tervezted meg a dátumot, akkor itt a megfelelő alkalom, a módszer garantáltan működik. Íme:

 

1. lépés: AZ ESKÜVŐ DÁTUMA, VENDÉGEK SZÁMA

Mindenki ráér, aki számunkra fontos ezen a napon?

Van még szabad közreműködő erre a napra?

Van-e a kitűzött napra valami jeles esemény az országban, vagy a városban ahová az esküvőtöket tervezitek?

Adnak-e kedvezményt hétköznapra, egyáltalán szóba jöhet-e számotokra egy hétköznapi esküvő?

Sok-sok szempontot figyelembe véve lassan kialakul, hogy milyen körülmények között, MIKOR esküdnétek.

(4 nap: egyeztetsz a pároddal, a szűk családdal, esetleg külföldön élő tanunak felkérni szánt legjobb barátnőddel, aki „mielőbb” jelzi, hogy ott tud-e lenni az esküvődön. Készíts egy max. létszámot tartalmazó táblázatot, és egy minimumot. A két lista között lesz majd a végleges létszámotok. A helyszín keresésénél a max. létszámra keress helyet, hogy kényelmes legyen. Próbáld mielőbb pontosítani a létszámot.)

 

2. lépés: SEGÍTŐID

Fontos tisztázni már a legelején, hogy ki miben fog tudni segíteni Nektek, legyen szó tanuk, koszorúslányok, egyéb fontos résztvevők kiválasztásáról, és előzetes puhatolózásról, hogy tényleg támogatni fognak-e mindenben. Fodrászod, sminkesed vállal-e az esküvőd napján, ha nem ismersz jó szakembert, akkor kérj ajánlást ismerősöktől, barátnőktől. A sminkes és a fodrász célszerűen oda jön az esküvőd napján, ahol készülődni fogsz.

(6 nap: 2 nap tanuk, koszorúslányok stb. 3. nap fodrászok keresése, telefonálgatás, ajánlatkérés, bejelentkezés. 4. nap: próba frizura a választott fodrásznál. 5-6. nap sminkessel ugyanaz, mint a 3. és 4. napon a fodrásszal)

 

3. lépés: HELYSZÍN (vacsora)

Mindig nagy dilemma, hogy a polgári esküvőt kell-e előbb lefoglalni, vagy a helyszínt. Érdemes-e egyáltalán a lehetséges közreműködőkkel beszélni, ameddig még a hely sincs meg? (egy zenekarnak pl. teljesen mindegy, hogy hová kell majd mennie aznap, ha tetszik, foglald le nyugodtan.)

A helyszínválasztásnál nagyon fontos, hogy minden számotokra fontos szempontot figyelembe kell venni, ezért vegyél elő papírt, tollat, és egy finom vacsora után kérdezd ki erről a párodat. Ne ítélkezz, csak jegyzetelj. Ez az a téma, ami a férfiakat általában a legjobban érdekli. Kék vagy zöld, tüll vagy selyem, ez nekik teljesen mindegyJ Hogy hol, milyen helyen, és az esetek túlnyomó többségében nagyon is őket érdeklő kérdés az, hogy MENNYIBŐL fog ez kijönni.

Törekedjetek rá, hogy kitaláljátok, nagyjából milyen összegből szeretnétek kihozni mindezt, így sok felesleges árajánlatkéréstől, helyszínekre való mászkálástól, hosszas e-mail-es egyeztetésektől kímélitek meg magatokat.

Írjátok össze, hogy nagyjából milyen ételeket, italokat szeretnétek, ez segít a későbbi ajánlatok gyorsabb szelektálása, áttekintése során.

(szánj erre 10 napot legalább. ha több hónap vagy akár egy év van hátra az esküvődig, akkor a 30 sem merész szám.)

 

4. lépés: POLGÁRI ESKÜVŐ

Hivatalban, szabadtéren, különleges helyszínen? Érdeklődj a lakóhelyed szerint illetékes helyen, vagy ha különlegesebb élményre vágysz, akkor hallgass meg néhány szertartásvezetőt.

(5 nap: 1. nap a hivatali esküvő feltételeinek megtudakolása, szabad időpontok, stb. – itt figyelj, hogy a legtöbb anyakönyvi hivatalt csak egy héten egyszer vagy kétszer tudod telefonon elérni. Ha a hivatal mellett döntesz, kérjetek egy bejelentkezési napot, amire kb. 30 percet kell majd szánnotok.

  1. nap bejelentkezéshez szükséges iratok összekészítése, esetleges felkutatása, hiányzó iratok újra bekérése, személyi igazolvány stb. lejárati dátum ellenőrzése.
  2. nap: bejelentkezés házasságkötésre – a 30 perces beszélgetés, adatok felvétele, jegyzőkönyv.

3-5. nap: Ha érdekel a szertartásvezetős verzió, akkor a 3. lépés kimarad, és újabb 3 nap következik: 1 nap szertartásvezetőket keresel, 2.-3. nap találkozókra mentek, max. 3 legjobbat javaslom személyesen meghallgatni. Itt is lehet egy napon, akár egy órás különbséggel az ismerkedő beszélgetés.

 

5. lépés: TEMPLOMI ESKÜVŐ

A két fő irányzatra térnék ki. Ha katolikus szertartást terveztek, számítanod kell a jegyesoktatásra, ami kb. 6 alkalom lesz, és együtt kell mennetek. Ezért a templomi bejelentkezést célszerű minél előbb megtenni. Katolikus esküvő lehet az esküvő napján a polgári esküvő előtt, de a reformátusok csak a megkötött figyet „áldják meg”, azaz a templomi esküvőnek a polgári időpontja utánra kell esnie. Könnyebbség lehet, ha szűk körben összeházasodtok a hivatalban akár egy másik napon, így a templomi esküvő és a vacsora helyszín kényelmesebb, kevésbé „sűrű” program lesz Nektek és a násznépnek is az esküvő napján.

(ügyintézésre, jegyesoktatásra kalkulálhatsz összesen 10 napot. 2 nap templomokat keresel – célszerűen a tervezett vacsorahelyszínhez, vagy lakóhelyedhez közel, hogy ne kelljen majd aznap sokat utazni ide-oda a városban. 6 napot számolunk jegyes oktatásra, és további 2 napot arra, hogy ha mégis messzebb találtok vacsorahelyszínt az eredetileg kinézett templomtól, akkor oda át tudjatok jelentkezni. Sok helyen elfogadják a lakóhely szerinti templomban végzett jegyesoktatási igazolást.)

 

6. lépés: RUHÁK

Mielőtt bárhová elmész, próbáld körvonalazni magadban, milyen érzések járnak át annak hallatán, hogy „ruhakölcsönzés”, „ruha vásárlás”. Felejtsd el kitől mit hallottál. (Sőt, igazából az lenne a legjobb, ha minden téma kapcsán ezt tennéd, és csak befelé figyelnél. Minél pontosabban tudod, hogy mit akarsz, annál inkább elkerülnek majd azok a dolgok, amiket NEM akarsz.)

Bármelyik verzió szimpatikusabb számodra, kezdd azzal, hogy 2-3 szalonba bejelentkezel, akiknek a weboldaluk alapján szimpatikus a kínálatuk, vagy megtaláltad azokat a ruhákat amik tetszenek.

Tudtad, hogy 90%-ban nem arra a ruhára esik majd a választás, ami képek alapján tetszik? Nem hiszel most nekem, ezért nem is győzködlek tovább, menj és próbálj. Hallgasd meg, mit mondanak a próbánál a segítők, mi állna jól, és kérd hogy próbálhass olyan ruhákat is.

Ne foglald le azonnal! Aludj rá minimum egyet, de igény szerint lehet többet isJ

Ha nem találtad meg az igazit, vagy érdekel több lehetőség, keress meg egy tervezőt, hogy mit ajánl, milyen feltételekkel tud Neked segíteni. Meg fogsz lepődni, hogy nem feltétlenül kerül többe a személyre szóló ruha, a Te igényeid alapján, mint egy bérelt ruhaköltemény.

A vőlegényed ruházatáról is neked kell gondoskodnod, legalábbis arról, hogy elment-e öltönyt venni magának (ha neki nem varrattok), és felkészültnek kell lenned, hogy erre többször azt fogja mondani: „ráérek még, én ezt majd intézem”. Azért kérdezz rá időnkéntJ.

(min. 4 nap, ebből 2 nap az előzetes felkutatás, hogy mit hol, és 2 nap 1-1 ruhapróba. Számíts rá, hogy akár csak 2-3 hét múlvára lesz szabad időpont, így amint rögzítetted a próba időpontját, közben Te máris haladhatsz tovább a listádon a teendőkkel.)

 

7. lépés: MEGHÍVÓK

Időben gondolj arra, hogy ha nyomdában készíttetitek a meghívót, ültető- és menükártyákat, akkor erre kb. 2-3 hetet kalkulálj. Mindenképpen kérj előtte látványtervet, és próba nyomatot.

Szabadidődben keress az interneten neked tetsző formulákat, idézeteket. Sok webshopnál fent van minden segítség, amiből kiválaszthatod, megtervezheted a teljes meghívódat.

Ha nem akarsz vele bajlódni, akkor kérj fel egy grafikust, vagy küldd el egyedi rajzodat, vázlatodat, és részletes elképzeléseidet a szövegekkel együtt nyomdáknak, és kérj árajánlatokat.

(4-20 nap: 3 nap válogatás, 1 nap részletes megtervezés és ajánlatkérés megírása és elküldése nyomdáknak, a meghívók kiosztása pedig vendéglétszámtól függően ezen időn felül értendő. Családonként 1 meghívót kalkulálj. Tekintve hogy lesznek 4 tagú családok, valamint egyedülállók, átlagosan irányadó számadat lehet a készítendő meghívók számára, hogy a tervezett vendéglétszámot lefelezed.)

 

8. lépés: GYŰRŰK

Ha nincs különleges elvárásod, egyszerűen csak valami szépet szeretnél, akkor ezt a lépést nyugodtan halaszthatod későbbre. Ha viszont extra tartósat akarsz, akár egyedi grafikával, vagy különleges kövekkel, akkor minél előbb célszerű megrendelni.

(4 nap, 2 a keresésre, 2 a látogatásokra. Ez fontos téma, 2 nap alatt akár 4 helyre is el tudtok menni. Nézz meg többet, hallgass meg több készítőt. Kérdezz rá az előnyökre, a garanciákra. Ez minden más szolgáltatásnál is ugyanúgy fontos.)

 

9. lépés: MEGÖRÖKÍTŐ SZEKCIÓ (Fotós, filmes)

Hogy később büszkén mesélhessetek, és emellett szép emlékek is maradjanak, nagyon fontos a profi fotós és filmes jelenléte. Azok a párok, akik nem szeretnének filmest, inkább többet költenek egy különleges hangulatú képeket készítő fotósra. Gondoljátok át kikre van szükségetek, és minél pontosabban szedjétek össze, hogy pontosan mit vártok tőlük. (csak képek, fotókönyv – milyen méret, vagy árban max. mennyi, filmnél milyen hosszú legyen, milyen adathordozóra, stb.)

Célszerűen itt is keretösszeget ugyanúgy itt is ajánlatos meghatározni.

A javasolt folyamat: neten keresel, melyik fotós stílusa tetszik, lebeszélsz velük találkozót, bekérsz árajánlatot, stb. Ha kevés idő van hátra az esküvődig, akkor ne írogass neki, hanem telefonálj: 1. törekedj egy mielőbbi találkozót megbeszélni, 2. tudd meg az irányárat.

(14 nap, ebből 7 nap fotós, 7 nap filmes téma. Lesznek átfedések, mert van olyan cég aki mindkettővel foglalkozik. 2-2 nap telefonálgatás és netnézés, 3-3 nap találkozók, 2-2 nap ajánlatok áttekintése és döntés, majd szerződéskötés – akár egy helyre szervezve másfél órás különbséggel több, ezzel rengeteg időt spórolsz.)

 

10. lépés: HANGULATFELELŐSÖK (DJ, zenekar)

DJ vagy zenekar? Neked is dilemmát okoz? Másoknak is, hidd el. Ne gondolkodj sokat, válaszd mindkettőt egyszerreJ. Nem, nem fog kétszer annyiba kerülni, mert rutinos zenekar és profi DJ erre a kérdésedre örömmel fog árajánlatot küldeni, anélkül, hogy lebeszélni próbálna a másikról. Aki ellenségesen reagál erre a kérésedre, azokat húzd ki a listádról. Nincs helyük az esküvődön!

Sztárvendég, egyéb program, stb. – ezzel most ne töltsd az idődet! Jegyezd fel, de egyelőre ez ráér! (Kivéve, ha az volt az álmod kislány korodban, hogy az esküvődön XY énekeljen, mert akkor az ő naptárához kell igazítanod az esküvődet.)

Ha nem ismersz senkit ebben a témában, akkor 1. nézz weboldalakat, 2. NE !!!! hallgasd meg a demokat, 3.keress rá Youtube-on az adott előadó ÉLŐ műsorára, és ott teszteld milyen a hangulat. Az egy perces „ájulj el”-demók mutatósak, de semmit nem adnak vissza abból, amit a valóságban tapasztalhatsz belőlük. A jó marketing sajnos csúnyán megvezethet, ezért légy résen. Neked már az elején biztosnak kell lenned, hogy erre a csapatra rábízhatod a nagy napod hangulatát, és az összes „bajos” vendéget is, akik esetleg extrém kérésekkel bombázzák majd őket.

(5-10 nap attól függően, hogy mennyi időd van rá, vagy mennyire tartod fontosnak a zene kérdését. 4 nap kutatást és 1-2 nap személyes találkozót mindenképpen javasolnék.)

 

11. lépés: IRÁNYÍTÓ ÉS SEGÍTŐ STÁB (ceremóniamester, esküvőszervező)

Itt jusson eszedbe a ceremóniamester (vagy vőfély), az esküvőszervező, a logisztikai felelősök (menyasszonyi autóhoz felkérni szánt „sofőr”, hogy ne a párodnak kelljen vezetnie aznap, stb.)

Ceremóniamester szemszögéből nem fontos, hogy már az elején bekapcsolódjon a szervezésbe, ezzel véleményem szerint ráérsz.

Ha már az elején tudod, hogy nem akarsz a szervezéssel bajlódni, és jó lenne egy profi esküvőszervező, akkor ne keresgélj fotósokat a neten, és ne olvasd az esküvői helyszínek menüajánlatait, hanem a drága idődet arra szánd, hogy mielőbb megkeresd azt a szervezőt, aki majd ezeket tálcán kínálja Neked.

Ha még nem tudod az elején, hogy szükséged van-e esküvőszervezőre, akkor is tudd, hogy egy profi szervező akkor is felveszi a kesztyűt az általad bajosnak megélt dolgokkal.

Bízz benne, hogy megfelelő időben mindig megjön a megfelelő segítség. Tudd, hogy számíthatsz segítségre, ha kelleni fog. Ezt a megnyugvást kizárólag az fogja megadni neked, ha már a legelején várólistára teszel 1-2 olyan esküvőszervezőt, akit majd felhívhatsz, ha szükséged lesz rá.

Minden esetben kérdezd meg a legelején a jelölteket, hogy megkezdett esküvő tovább folytatását is vállalják-e. Aki nem, az nem a Te embered. Nyugodtan kihúzhatod őket is a listádról.

(3 nap – esküvőszervezők áttekintése, biztosíték a későbbiekre. Egyelőre e-mail, telefon)

(5 nap – ceremóniamesterek (vőfélyek), 2 nap keresés + 3 nap találkozók – akár másfél órás időközönként, egy helyre szervezve. Menete: 1. weblap: tetszik-e amit ír, 2. telefon hogy ráér-e aznap, 3. irányár, ha eddig oké, akkor időpont-egyeztetés személyes találkozóra.)

És végül: ha úgy döntesz, hogy nem akarsz ceremóniamestert, sem esküvőszervezőt, akkor ez így van rendben. Ne hagyd magad rábeszélni, hogy „de mégis kell!”… majd TE tudod

 

12. lépés: DEKORÁCIÓK, VIRÁGOK:

Rengeteg van belőlük, és mivel egy dekoratőr csapat nem csak egy esküvőt tud vállalni egy-egy napra, így nagy valószínűséggel lesz még bőven szabad kapacitás. Meggyorsíthatod a folyamatot, ha minél több képet gyűjtesz arról, mit szeretnél majd az esküvődre (színek, formák, stílusok, asztaldíszek, menyasszonyi csokor, bármi ami valamilyen módon felkeltette a figyelmedet).

(10 nap: 3 nap keresgélés, 3 nap találkozó, 3 nap áregyeztetés, 1 nap a választott dekoratőrrel való részletes terv elkészítése árakkal együtt, szerződéskötés.

Dekoratőrrel egy napra csak egy találkozót javasolnék. Az – itt elhúzódhat a válogatás, idő míg ráhangolódik a dekoratőr a stílusodra, az ízlésvilágodra, ezért Törekedj tehát a 3 legszimpatikusabb kiválasztására. Így kérj tőlük árajánlatot – mert máshogy nem fogsz kapni : küldjön el egy másik esküvőre készült ajánlatot, ebből látod, hogy mennyibe kerül nála egy menyasszonyi csokor, egy asztaldíszítés, stb. Ha számít, hogy mennyibe kerül, akkor az ajánlatos részt ne hagyd ki. Ha inkább a látvány a fontos, mint az ár, akkor ne kérj előre ajánlatokat. Van aki ezt zokon veszi, de nagyon szépen és különlegesen dolgozik, csodákat alkot. Ha teret akarsz nekik is engedni, arra az esetre mondomJ)

 

13. lépés: TORTÁK, SÜTIK:

Fontos, de egyáltalán nem sürgős. Rengeteg jó cukrászda van, de a kiválasztott helyszín is tud segíteni vagy saját cukrászata kapcsán (pl. szállodákban), vagy jól bevált esküvői partnerein keresztül. Ez az, ami nagyon finom és jól kinéző általában, viszont senki sem emlékszik arra, milyen ízesítésű volt a torta.

Ha van kedven cukrászdátok, rendeljétek onnan a tortát. Akkor nem kell elmenni más helyekre kóstolni. Ha kóstolni mentek, akkor 2 helyet célszerű kiválasztani, aztán dönteni.

(6 nap: ebből 2 weblapozás és telefonálgatás – kérdezd meg van-e kiszállítás!!! – és 2 nap édes mámor: SÜTIEVÉS!!!)

További 2 napot hagyj meg a benyomások kielemzésére, e-mail-es egyeztetésekre, majd a végső megrendelésre.)

 

Összesen minimum 90 nap.

Nagyon alapos szervezéssel, a lépéseket követve 90 nap alatt tökéletes esküvőt tudsz magadnak szervezni.

Ha elakadtál, vagy tanácsra, segítségre van szükséged, örömmel állok rendelkezésedre.

 

 

A módszerről itt kérhetsz bővebb információt:

Féth Tímea esküvőtervező

Tel: + 36 30 241 1219

E-mail: tervezes@eskuvo-tervezo.hu